maandag 19 november 2007

De laatste loodjes!


Even een snelle update van mij! Ik zit op het moment midden in de tentamenweek, dus ik heb het lekker druk.

De afgelopen twee weken heb ik me weer met van alles geamuseerd. Feestjes bij vrienden thuis, nog een tripje naar Tokyo, lol met karaoke, en ik ben zelfs naar Disneyland geweest! Een paar van mijn Japanse vrienden wilden wel met ons mee, dus het werd een leuk gemengd gezelschap. We besloten op een maandag te gaan, om de drukte te vermijden, maar dat was helaas voor niets, want het was ontzettend druk! Heb ook voor het eerst de legendarische spits in de metro van Tokyo meegemaakt. Dat is niets om trots op te zijn! Ik heb nog nooit in zo'n volle ruimte gestaan! Je wordt compleet platgedrukt, een en al proppen is het! Het station heeft zelfs speciale mensen in dienst die meeduwen om iedereen in de trein te krijgen. We hebben een ontzettend leuke dag gehad, ondanks de drukte. Het was heerlijk weer en de Kerst-stemming zat er al helemaal in (zie ook de foto's!).

Verder heb ik nog een heel interessant speciaal seminar internationaal recht gehad, georganiseerd door Professor Yoshida. Het onderwerp was het werk van Hans Kelsen. Erg ingewikkeld maar ook erg boeiend! Heb ik in ieder geval nog een dosis rechten gekregen hier.

Heb trouwens weer een aardbeving mee mogen maken! Het was weer een kleintje, maar mn bureau stond wel te schudden. Maar het valt me tot nu toe alles mee, gezien de grote waarschuwingen die ze ons bij aankomst gaven.

De komende dagen begint het afscheid nemen al, heb donderdag mijn eerste afscheidsfeestje. En er gaan natuurlijk ook weer de nodige formulieren en procedures overheen voordat je weer weg kan uit Japan. Zondag komt papa me vergezellen en gaan we nog lekker een aantal daagjes de toerist uithangen.

Ik ga weer snel verder met studeren (het is 9 uur 's avonds en ik zit braaf in de bieb), dus tot snel iedereen!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hullo <3

Prachtige foto's weer. Het lijkt me heel grappig om een Disneyland in Japan te bezoeken, twee culturen die met veel kleur tegen elkaar aan knallen. xD

Ik hoop dat je tentamens goed gaan - vast wel - ik heb morgen zelf ook eentje voor Nederlands. Het is de bedoeling dat ik Engels en Nederlands dit jaar afsluit, dus ik doe met de 6VWO-ers mee.
En veel plezier met je afscheidsfeestjes, heb je al heimwee?

Nou ja, we zullen elkaar vast wel gauw weer spreken.
~'seh <3

Christine zei

Japanners en Disneyland is echt een leuke combinatie, lol. Ze vinden het helemaal geweldig.

Tentamens komt goed, hopelijk gaat het bij jou ook allemaal goed. Succes met Nederlands!

'sehhhhh ik mis je wel hoor :( We moeten maar snel afspreken als ik weer terug ben. De heimwee begint nu wel enorm toe te slaan ja, nu ik bijna naar huis ga. Maar aan de andere kant, afscheidsfeestjes zijn natuurlijk ook verdrietig. Maar t komt allemaal goed.

Tot snelz!
<333

Unknown zei

Dank je wel, ik kwam er eigenlijk een dag van tevoren achter dat ik het tentamen had. x_x Maar het komt goed. Ahem. -leerleesleer-

We kunnen afspreken om de Golden Compass film te gaan kijken die in december uit komt. :3 Ik heb trailers gezien die er zeer strak uit zien. En de DVD van OotP te kijken natuurlijk. Je komt nu al gauw thuis, dus ik zou zeggen, geniet van je feestjes, voor je het weet zie je je familie (en 'seh natuurlijk) weer.

Tot gauw. <333